onsdag 21 november 2012

Träning för klättring?

Folk är så himla duktiga!
Nu ska jag behandla ämnet, träning för klättring.
Det där med att träna klättring ligger inte i linje med mitt tänk. Vadfödådå?, som en känd figur jag växte upp med sa en gång på det glada 80-talet. Ja, jo jag vet att det kanske skulle vara bra att träna mer klätterspecifikt, men bra för vem? Jag vill ju bara klättra för att jag mår så fruktansvärt bra av det och för att det ska vara roligt. För mig är det viktigaste att ha kul på väggen och inte bli frustrerad varje gång jag tvingas till en "fegisflash". Ja visst är det kul att bli bättre också, men hur kul är det om det står bålövningar på onsdagens träningsschema och jag känner för att ligga i legohögen och göra armhävningar med Nils/Melker/Linus på ryggen?
Jag är väldigt medveten om min svagaste länk, skallen! Den skulle jag gärna träna bort. För visst vore det kul att toppa ur hela problem då och då, även om sista flyttet inte känns 110%. Men det kanske är försent nu när det är X-antal år sedan jag fyllde 25 och blev begåvad med ett fullt utvecklat konsekvens/riskanalystänkande, (!?) Som sagt, jag tycker helt enkelt att jag har gjort mina månader i rehabträsket. Det känns liksom inte viktigt att bli starkare i bålen när det ändå är slutjuggen som alltid sitter på fel ställe. Det är lätt att bli stark och svårt att blir bra! MEN, om någon har en mirakelkur i starkare "antirehabpsyke" lovar jag att också jag ska börja träna för klättring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.